.

Fuh! Wah! Tapi ..


saya lihat anda,
wajah anda,
fuh.
lawa,kacak,

tapi,
saya teringin lihat anda,
me'mahal'kan diri,
menjaga maruah diri,
tidak promosi wajah sana sini.

saya lihat anda,
gigi anda,
fuh.
tersusun rapi!

tapi,
saya teringin lihat anda,
senyum pada orang lain,
yang lalu di sebelah anda,
kanan atau kiri,
dengan menampakkan gigi anda yang itu.

saya lihat anda,
lidah anda,
fuh.
panjang!

tapi,
saya teringin lihat anda,
bercakap benda yang bermanfaat,
mengingatkan saya tentang Tuhan,
dan tentang kematian,
dengan lidah anda yang itu.

teringin juga saya lihat anda,
bercakap baik dengan orang lain,
lemah lembut,
sopan santun,
berbudi bahasa ala-ala milah kampung sebelah tu,
dengan lidah anda yang itu.

saya lihat anda,
badan anda,
wah,
ramping,kurus,tinggi!
gemuk pun ya,
tapi comel.

tapi,
saya teringin lihat anda,
memakai pakaian yang mengikut syarak,
pakai handsock,
tudung menutup dada.

teringin juga saya lihat anda,
pakai seluar yang melebihi lutut,
baju yang melebihi pusat,
juga loggar dan tidak sendat.

saya lihat anda,
kaki anda,
kuku anda,
fuh,
cantik,kemas!
baru potong kuku eh?

tapi,
saya teringin lihat anda,
pakai stokin,
supaya,
ia menjadi lebih kemas,
dan tidak dicemari habuk habuk di luar sana.

paling penting,
munutup aurat,
baru lah kool.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _



untuk anda,
saya minta ini semua,
adalah kerana,

saya teringin,
untuk berjalan-jalan di sebuah tempat,
berjalan di bawah teduhan pohon yang besar,
mendengar irama daun-daunan yang terbang,
bersama anda.

ya,
bersama anda.
di dalam Syurga-Nya.


Jom?




2 comments: